Ketron nu suna rau pentru muzica usoara dar este o orga fixa cu prea putine posibilitati ca sa o faci sa sune bine la folclor romanesc, manele si alte chestii regionale. Yamaha are functii si posibilitati net superioare si placa de sunet pe 32 de biti, polifonie 256 si incarca mai multe seturi simultan, deci net superior fata de ketron!
[ Edited Sun Sep 05 2021, 12:39pm ] IULIK.RO -LINK-
Abonati-va la canalul meu de YouTube! Cei care doresc a fi la curent cu noutatile in materie de instrumente cu clape, instrumente diverse, instrumente yamaha, tutoriale , demo-uri etc.-LINK-
Ketron are doar clape si midi playere. Korg mai fac si procesoare de chitara, chestii muzicale. La fel si Roland, care pe langa chestii muzicale, mai fac si imprimante industriale. Insa nimeni nu are puterea financiara pe care Yamaha o are, ei avand un portofoliu mult mai vast de investitii, cum ar fi motociclete, yacht-uri, mixere digitale (aici si Roland stau bine), si asta ajuta , pentru ca stim toti, piata de instrumente, cu pandemia, a scazut, insa ei avand bani din alte afaceri, isi permit sa investeasca in cercetare si dezvoltare, fata de altii. Din pacate insa, multi nici nu isi stiu instrumentul, muti sunt doar la nivelul "load set" , capacitatea , sau performata reala a instrumentelor noi, fiind de multi, necunoscuta. Si nu vorbesc doar de schimbarea unui oscilator, a unui filtru LFO, eq, etc. Ci inclusiv inserarea de efecte pe track-uri, de compresie, phazer, wah pe tempo, etc. Multe din aceste efecte, setarile lor, pot face mare diferenta ca sound. Am fost un fan inrait Roland, in special a seriei Fantom S/X/G. Dupa fantom G, (care si ea este sub X), cam tot ce au scos a fost sub nivelul Yamaha. Dupa ce am descoperit Genos, am devenit Fan Yamaha. E drept , si dupa ce am lucrat pe mixerele lor digitale, seriile CL, QL, TF, care sunt niste diamante... Stiu, veti spune ca sunt de neatins ca pret. Ideea este , ca mult din tehnologia Genos, a fost implementata in seria SX si acum in A5000. Ceea ce multi nu inteleg este ca Yamaha a inteles ca viitorul este calculatorul. Faceti un ton in YEM (yamaha expansion manager). Numarati cate click-uri ati apasat. Acum, ganditi-va cate butoane si de cate ori le-ati fi apasat pe clapa, daca aveati editor atat de complex ca YEM in ea. Cat credeti ca ar rezista acele butoate, cat ar fi ele de noi, moderne si din materiale revolutionare?
Mai ieftin e un mouse decat sa schimbi acele butoane. Am inteles ca nu au implementat in clapa acel editor complex , tocmai pentru a evita "obosirea" butoanelor de pe clape. Ca nu sunt ieftine si mai ales, necesita demontarea clapelor, pentru a fi schimbate. Deci ori ne acomodam cu era digitala, a softurilor, ori, asta e, se ramane la "load set" si gata.
Ketron are doar clape si midi playere. Korg mai fac si procesoare de chitara, chestii muzicale. La fel si Roland, care pe langa chestii muzicale, mai fac si imprimante industriale. Insa nimeni nu are puterea financiara pe care Yamaha o are, ei avand un portofoliu mult mai vast de investitii, cum ar fi motociclete, yacht-uri, mixere digitale (aici si Roland stau bine), si asta ajuta , pentru ca stim toti, piata de instrumente, cu pandemia, a scazut, insa ei avand bani din alte afaceri, isi permit sa investeasca in cercetare si dezvoltare, fata de altii. Din pacate insa, multi nici nu isi stiu instrumentul, muti sunt doar la nivelul "load set" , capacitatea , sau performata reala a instrumentelor noi, fiind de multi, necunoscuta. Si nu vorbesc doar de schimbarea unui oscilator, a unui filtru LFO, eq, etc. Ci inclusiv inserarea de efecte pe track-uri, de compresie, phazer, wah pe tempo, etc. Multe din aceste efecte, setarile lor, pot face mare diferenta ca sound. Am fost un fan inrait Roland, in special a seriei Fantom S/X/G. Dupa fantom G, (care si ea este sub X), cam tot ce au scos a fost sub nivelul Yamaha. Dupa ce am descoperit Genos, am devenit Fan Yamaha. E drept , si dupa ce am lucrat pe mixerele lor digitale, seriile CL, QL, TF, care sunt niste diamante... Stiu, veti spune ca sunt de neatins ca pret. Ideea este , ca mult din tehnologia Genos, a fost implementata in seria SX si acum in A5000. Ceea ce multi nu inteleg este ca Yamaha a inteles ca viitorul este calculatorul. Faceti un ton in YEM (yamaha expansion manager). Numarati cate click-uri ati apasat. Acum, ganditi-va cate butoane si de cate ori le-ati fi apasat pe clapa, daca aveati editor atat de complex ca YEM in ea. Cat credeti ca ar rezista acele butoate, cat ar fi ele de noi, moderne si din materiale revolutionare?
Mai ieftin e un mouse decat sa schimbi acele butoane. Am inteles ca nu au implementat in clapa acel editor complex , tocmai pentru a evita "obosirea" butoanelor de pe clape. Ca nu sunt ieftine si mai ales, necesita demontarea clapelor, pentru a fi schimbate. Deci ori ne acomodam cu era digitala, a softurilor, ori, asta e, se ramane la "load set" si gata.
Ketron are doar clape si midi playere. Korg mai fac si procesoare de chitara, chestii muzicale. La fel si Roland, care pe langa chestii muzicale, mai fac si imprimante industriale. Insa nimeni nu are puterea financiara pe care Yamaha o are, ei avand un portofoliu mult mai vast de investitii, cum ar fi motociclete, yacht-uri, mixere digitale (aici si Roland stau bine), si asta ajuta , pentru ca stim toti, piata de instrumente, cu pandemia, a scazut, insa ei avand bani din alte afaceri, isi permit sa investeasca in cercetare si dezvoltare, fata de altii. Din pacate insa, multi nici nu isi stiu instrumentul, muti sunt doar la nivelul "load set" , capacitatea , sau performata reala a instrumentelor noi, fiind de multi, necunoscuta. Si nu vorbesc doar de schimbarea unui oscilator, a unui filtru LFO, eq, etc. Ci inclusiv inserarea de efecte pe track-uri, de compresie, phazer, wah pe tempo, etc. Multe din aceste efecte, setarile lor, pot face mare diferenta ca sound. Am fost un fan inrait Roland, in special a seriei Fantom S/X/G. Dupa fantom G, (care si ea este sub X), cam tot ce au scos a fost sub nivelul Yamaha. Dupa ce am descoperit Genos, am devenit Fan Yamaha. E drept , si dupa ce am lucrat pe mixerele lor digitale, seriile CL, QL, TF, care sunt niste diamante... Stiu, veti spune ca sunt de neatins ca pret. Ideea este , ca mult din tehnologia Genos, a fost implementata in seria SX si acum in A5000. Ceea ce multi nu inteleg este ca Yamaha a inteles ca viitorul este calculatorul. Faceti un ton in YEM (yamaha expansion manager). Numarati cate click-uri ati apasat. Acum, ganditi-va cate butoane si de cate ori le-ati fi apasat pe clapa, daca aveati editor atat de complex ca YEM in ea. Cat credeti ca ar rezista acele butoate, cat ar fi ele de noi, moderne si din materiale revolutionare?
Mai ieftin e un mouse decat sa schimbi acele butoane. Am inteles ca nu au implementat in clapa acel editor complex , tocmai pentru a evita "obosirea" butoanelor de pe clape. Ca nu sunt ieftine si mai ales, necesita demontarea clapelor, pentru a fi schimbate. Deci ori ne acomodam cu era digitala, a softurilor, ori, asta e, se ramane la "load set" si gata.
O zi frumoasa tuturor.
Bagati la cap ca omul stie ce spune !!
Nimeni nu s-a nascut invatat, si zi de zi invat si eu. E drept, necesita timp, dar mai ales pasiune. Eu m-am specializat pe partea de mixaj, studio, nu pe cantat. De asta nu cant la nunti, ca nu e domeniul meu. Am preferat sa imi bag nasul in Cubase, Protools, in compresoare si denoise-re, decat sa stiu suta de sarbe si hore. Asta e, asta a fost pasiunea mea. Stiu cat sa ma distrez cu prietenii la o petrecere. Am si lucrat mult dance si pop-rock, nefiind atras de nunti dupa ce la primul botez, cand abia studiam clapele, mi-a cazut unul si mi-a rupt mult iubitul PSR 510 in 2. Atunci am zis, nu e de mine asta, nu imi poarta noroc. Multumesc lui Dumnezeu, partea cu sunet mi-a purtat, incat acum asta e meseria mea. Dar repet, multumesc de apreciere, nimeni nu s-a nascut invatat si nimeni niciodata nu termina din invatat, daca asta isi doreste. Zi de zi apar chestii noi, pe care le putem invatat. Ca melodiile. Zi de zi e una noua, la care scoatem linia, armonia si o invatam. Deci spor la studiu, pe ce domeniu doriti, dar nu uitati sa invatati sa fiti si mai buni ca oameni. Conteaza enorm.